mitt liv

Insåg idag att nu vill jag VERKLIGEN förändra mitt liv och denna gång ska jag göra det på riktigt. För några veckor sedan började jag lite smått ändra mina matvanor. Från att varje dag äta chips, godis, kakor och andra onyttigheter såsom hamburgare, strips, pizza och annan snabbmat till att börja äta husmanskost innehållande fibrer och fullkorn. Ni som känner mig vet säkert vad jag pratar om. Jag VAR den flickan som alltid skulle vräka i mig en massa onyttigheter. En vanlig vardag valde jag att slänga i mig ett skrovmål från max istället för att äta en god kyckliggryta hemma. Och på kvällarna fanns det alltid en chips-eller godispåse vid min sida. Om man tittar tillbaka något eller några år så brydde jag mig inte ett skit om vad jag hällde i min kropp, men nu på senare dar har detta beteende satt sina spår. Det är inte för att jag har gått upp ett antal kilo som jag vill göra detta. Kilorna tror jag inte kommer från all skräpmat för isåfall hade jag gått upp dessa kilon för länge sedan. De kilon jag har lagt på mig tror jag är såkallade kärlekskilon, vilket i sig är helt underbart. Jag har hittat en helt fantastisk pojkvän som peppar mig till saker. Det jag i dagsläget inte är nöjd med hjälper han mig att förbättra och finna lösningar till.
Den stora anledningen till varför jag vill göra detta är för att i grund och botten mår inte min kropp bra. När jag var mindre idrottade jag väldigt mycket och jag har prövat på många grejer inom sport. Fotboll, simning, gymnastik och dans. I sjunde klass då min pappa gick bort tappade jag motivationen till att fortsätta träna. Det var han som ofta peppade mig, det var han som skjutsade mig på träningar och följde med på cuper. Tro det eller ej, men jag har inte tränat sedan i sjunde klass. Jag har inte gjort ett skit. Visst har jag prövat på gym, varit med på de flesta idrottslektioner i skolan, tagit promenader lite nu och då, men i det stora hela så räcker det inte för att man ska må bra. Din kropp behöver regelbunden träning för att du ska må bra.
Igår började jag på mitt nya jobb, vilket känns jätteroligt. Har inskolning denna vecka och nästa, men har fått pröva på det jag ska göra här framöver och jag kan säga att jag tycker att det är riktigt roligt. När jag var mindre brukade alltid jag och min lillasyster leka affär och då var det jag som satt i kassan. Jag hade en dröm då, att när jag blev äldre skulle jag ha ett jobb där jag satt i kassan och fick ha kundkontakt och nu har jag uppfyllt denna dröm.
Jag vill resa och upptäcka nya saker. Dock så tror jag inte att jag är den som vill fara och vara borta i månader, halvår eller år. Utan jag vill kunna fara en vecka eller två till något land som jag behagar och känner för just då.
Med små steg har jag ÄNTLIGEN börjat förändra mitt liv. Jag har ändrat mina matvanor och jag SKA börja träna. Inte nog med det så har jag en underbar familj, en helt fantastisk pojkvän, en fin lägenhet och tre jobb. Vad kan man mer önska sig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst är det skönt när det känns som allt faller på plats bara :D keep up the good work, du va så fin i din rutiga skjorta igår på ica :D/moa

2011-09-21 @ 19:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0