Tu me manque

Jag vet inte hur jag ska börja i detta inlägg. Det är så mycket känslor jag vill förmedla ut till er andra, men jag vet inte på vilket sätt jag ska göra det. Hur jag än gör så kommer jag ändå inte få ut allt som jag vill ha ur mig.

Jag brukar ha lätt att få ur mig saker och berätta för andra hur jag känner, men när det kommer till detta så brukar det vara väldigt svårt för mig. Det är svårt att veta hur man ska berätta det för andra. Så att de förstår utan att jag själv ska bryta ihop, vilket jag oftast gör. Jag tycker att det är hemskt att prata om hur min pappa gick bort och hur jag känner nu efteråt. Jag vet att min släkt, eric och mina närmsta vänner stöttar mig och det är jag otroligt tacksam för, men det känns ändå som att den enda som förstår mig fullt ut är min lillasyster, och även hennes mamma mona (min låtsas mamma). Det är alltid till dem jag ringer när jag är riktigt ledsen och behöver någon att prata med.

Jag vet att det endast är mina närmsta som läser min blogg (tror jag iallafall), men jag vet ändå inte om det är en sådan bra idé att skriva ut allt. Och med allt så menar jag från första dagen vilket var den 9 augusti till nu, det känns som att jag ger ut den största delen av mitt liv då. Jag har berättat hela historien för mina närmsta och det tycker jag räcker.

Detta kanske är svårt att förstå hur jag menar, men jag ska försöka förklara det så gått jag kan. Det är exakt 4 år och 59 dagar sedan du lämnade oss. Jag tycker att tiden har gått väldigt snabbt, jag vet knappt vart den har tagit vägen. Jag försöker alltid att hoppas på det bästa. Så ibland känns det som att du har farit iväg på semester i 2 veckor och att du snart ska komma tillbaka. Men sedan så tänker jag att det aldrig kommer att hända, du kommer aldrig att komma tillbaka. Och andra stunder så känns det som att jag aldrig har haft en pappa. Jag vet inte hur det är att ha en pappa vid ens sida som stöttar, jag vet inte hur det känns längre eftersom det var så länge sedan jag hade den känslan. Som min kusin brukade säga; allt är som ett pussel fast detta pussel kommer aldrig att bli komplett för att det fattas en pusselbit. Det är just så jag känner, det fattas en pusselbit i mitt liv, och det är inte den där lilla biten utan det är en av de större vilket är en av de viktigaste bitarna för att få pusslet komplett.


Kommentarer
Postat av: josso

:(

2009-10-07 @ 22:18:18
Postat av: m ♥

frida, jag är tom på ord. vet absolut inte vad jag ska skriva men jag vill att du ska veta att jag finns här för dig, alltid, alltid! Jag brukar tänka så att det är dom starka som blir prövade, om du förstår, att det är dom som klarar det.. vet inte riktigt hur jag ska skriva men jag hoppas att du förstår vad jag menar, Du är sjukt stark frida och du gör det grymt bra, jag tycker verkligen det! Hoppas du vet hur tacksam jag är över att få lärt käna dig..

2009-10-08 @ 11:10:18
Postat av: sofiabergdén .

:(

2009-10-08 @ 11:29:20
URL: http://bergden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vissa dagar kommer alltid att vara tyngre än andra dagar, men vi måste tillåta oss att leva ...Jag vet att pappa Christer önskar att hans döttrar har det bra och han älskade er mer än något annat. Han finns där för er även om ni inte kan se honom känna honom men genom alla fina minnen.... Jag älskar mina två tjejer :-)/Mona

2009-10-08 @ 12:28:14
Postat av: Anonym

usch va sorligt :( Ta hand om dig <3

2009-10-08 @ 14:19:00
URL: http://kanskeenblogg.blogg.se/
Postat av: Madeléine

Svar: Okej, ja men jag kan tänka mig att det är smart att andvända när man går på bio :)



Kommentar: Såna här gpnger önskar man var äldre, man är rädd att säga allt fel!

Speciellt när man inte ens "känner" dig.

2009-10-08 @ 14:24:39
URL: http://iminegna.blogg.se/
Postat av: nathalie

Gumman,jag blir helt tårögd när jag läser det du skrivit. Vet att det inte är lätt att inte ha en pappa vid sin sida! Men jag finns alltid, kom ihåg alltid vid din sida och du kan alltid prata med mig, älskar dig min vän!

2009-10-08 @ 16:43:52
URL: http://nathaliebergstromm.blogg.se/
Postat av: Micaela

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är så hemskt och sorgligt. Känner igen mig lite. Min pappa har inte gått bort men han har aldrig funnits där på riktigt för mig så jag vet inte hur det är att ha någon pappa överhuvudtaget känns det som ibland.



Var glad för den tid du fick med honom och försök komma ihåg alla glada och kära minnen du delar med honom. Han kommer alltid finns runt om dig, glöm inte det. Ta hand om dig Frida!

2009-10-09 @ 11:22:31
URL: http://micaelaaas.blogg.se/
Postat av: malin

Usch, vad hemskt :( jag beklagar verkligen..

2009-10-09 @ 14:47:00
URL: http://malintaflin.blogg.se/
Postat av: Emma

Du har redan fott 9 kommentarer so jag behover inte ens kommentera. Du vet vad jag menar med detta. hallooo vi kanner faktiskt varandra ;) haha



Nemen gulliga frida skulle du kunna uppdatera om hur trokigt du har det dar hemma so att jag for nogonting att gora har do jag har ledigt. JA EMMA DET SKA JAG.. BRA!!!! ::D:D:D:D

2009-10-10 @ 19:29:31
URL: http://itmse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0