Måndag

Lite halvkass uppdatering de senaste dagarna. Har iallfall haft ett superbra påsklov med mina nära och kära samt att jag har fylt 18 försämrar ju inte saken. Helt underbart!
Praktik första dagen idag och eftersom jag inte hade någon praktikplats så for jag till skolan imorse klockan åtta och fick i uppgift att ringa olika företag där jag skulle kunna tänka mig att vara. Tror det var uppemot 50 st ställen som jag ringde till, men det var ingen som nappade. Några tog inte emot praktikanter, några tog emot men då hade dem redan någon som gjorde sin praktik hos dem och några tog emot under längre period. Fattar inte varför vi både har praktik 2 veckor på hösten och 2 veckor på våren. Teoretiskt sätt skulle det ju vara bättre att endast ha en period och köra 1 månad istället. Tror det skulle underlätta både för oss praktikanter och företagen med tanke på att de flesta butiker endast tar emot långvariga praktikanter, vilket minst är 1 månad. Aja, shit the same, har fixat en praktikplats nu hos erics pappa som var så snäll och ställde upp. Har även hört med hans tjej på estetic om det finns någon möjlighet att jag kanske skulle kunna var där och hjälpa till. Återstår att se senare ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0