06. Vad är kärlek?

Att beskriva kärlek är nästan omöjligt eftersom känslan och upplevelsen skiftar från person till person. Vad är det första man tänker på när man hör ordet kärlek? Visst är det att bli älskad och älska någon tillbaka?

I detta fall tänker nog de flesta på en pojk/flickvän, men det kan även vara kärlek till familj, släkt och vänner. Dock så begränsar jag mig och håller mig till partnerbiten. För att kunna besvara kärleksfrågan så tror jag att man måste ha varit kär, att man någon gång har fått chansen att uppleva vad kärlek verkligen är för än själv eftersom det varierar så oerhört. Därefter kan man ställa frågan till sig själv. Vad är kärlek just för mig?

För mig är kärleken stor och väldigt betydande del i livet. För att på enklaste sätt beskriva vad kärlek är för mig använder jag tre ord; tro, hopp och lycka. Det är precis så jag föreställer mig kärleken. För att det ska vara äkta kärlek så ska du behöva tro på det ni har tillsammans, att ni ser en framtid tillsammans och att ni ska vara lyckliga och trivas i varandras närvaro. Sedan kan jag även tycka att man ska ha förtroende och visa tillit för varandra. Annars är det inte äkta kärlek!


Kärlek är vad man gör det till, tycker att ni kan sätta detta på minnet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0