barcelona dag 4-5

Nu börjar denna resa närma sig sitt slut, tråkigt nog. Vi har haft en hel vecka med trevliga upplevelser, ibland kanske lite mer oväntade än andra.

Igår (onsdag) besökte vi olika gallerior för shopping, bla. primark, addidas, american aprarell och så vidare. Dock var det inget i dessa affärer som föll en direkt i smaken, men vi hittade en hel del annat på andra butiker.

Idag började vi dagen med samling klockan halv åtta och det var riktigt kämpigt när man skulle ta sig upp så pass tidigt. For och käkade frukost sedan besökte några en undervattens tunnel med olika fiskar. Vi fick bland annat se hajar som simmade ovanför oss, så det var rätt häftigt. Efter besöket där blev det en kort shopping runda för att köpa det sista sedan for vi hem till hotellet och la oss på takterassen och solade i några timmar. Kommer verkligen sakna vämen. Att kunna ta på sig shorts på morgonen, att kunna hoppa i poolen när det blir för varmt och bara koppla bort omgivningen ett tag och slappna av. Imorgon är det hemgång som gäller, så det blir en intensiv dag. Samling klockan åtta sedan frukost, därefter tillbaka till hotellet och packa och checka ut, sedan har vi fritid i några timmar innan transfern går till flygplatsen. Om jag inte minns fel så gick flyget från barcelona flygplats 19:45 och vi kommer vara framme på arlanda just innan 12.

Ps. Kommer lägga upp bilder någon gång när jag kommer hem!